Для використання функціоналу наших вебсайтів в повному обсязі потрібні cookies. Будь ласка, включіть cookies і перезапустіть Ваш браузер. Після перезапуску Ви побачите діалогове вікно управління файлами cookies.

Вебсайт використовує cookies з метою поліпшення функціональності, для зручності та збору статистичних даних. Ви можете змінити налаштування в будь-який час, натиснувши кнопку «Змінити настройки». Якщо Ви погоджуєтесь з використанням cookies, будь ласка, виберіть «Так, я згоден». Наша політика конфіденційності

50 років тому Bosch зробив систему впорскування палива електронною

 
 
 

Контакти


Анна Трубнікова
Роберт Бош Лтд
Телефон +38(044)490-24-00

 

04.12.2017 | Україна | Новини компанії

  • У 1967 році Bosch вперше представив електронну систему бензинового впорскування
  • Скорочення витрат палива і збільшення потужності на початку спричинило зростання вартості автомобіля на 10%
  • Система впорскування Jetronic підвищила ступінь довіри до автомобільної електроніки

Герлінген, Німеччина. Це було секретною місією. Ніхто в автомобільній індустрії не повинен був дізнатися про революційну технологію, над якою працювали інженери Bosch. Коли співробітники компанії придбали у 1959 році автомобіль для проведення випробувань нової системи, він був заявлений як звичайний транспорт для корпоративного парку. У реальності ж авто було переобладнане і слугувало випробувальною установкою при розробці електронної системи бензинового впорскування. За словами інженера Хайнріха Кнаппа, щоразу перед проходженням чергового планового ТО автомобіль повертали у первинний стан, і до його двигуна встановлювався карбюратор, щоб автовиробник не міг нічого запідозрити.

Херманн Шоль відігравав ключову роль у створенні електронних систем впорскування палива, починаючи з 1962 року. На сьогодні він є почесним членом правління компанії Bosch і згадує: «Коли ми представляли систему у 1964-ому, компанія Volkswagen, як і практично усі інші автовиробники, яких ми намагалися переконати у цінності нашої розробки, була налаштована скептично». На початку інженерних робіт у розпорядженні Bosch був тільки один тестовий автомобіль. Замовник відвів компанії лише два роки, щоб підготувати систему до запуску у виробництво. Нова технологія суттєво випереджала свій час. Нічого подібного у серійному виробництві ще не було. «Автовиробникам довелось взяти на себе деякі ризики», – згадує Херманн Шоль.

Краща продуктивність, менші витрати палива – два потужних аргументи

14 вересня 1967 року Bosch представив на міжнародному автосалоні у Франкфурті систему впорскування палива з електронним керуванням Jetronic. Вже того ж року вона з’явилася на американському ринку на новій моделі VW, щоб дозволити їй виконати нові жорсткі екологічні вимоги. В Європі система Jetronic стала доступною лише у 1968 році. Причому автомобілі з електронним впорскуванням коштували приблизно на 10% дорожче аналогічних моделей з карбюратором. Не дивно, що спочатку вона не отримала популярності серед покупців. Не зважаючи на це, автовиробники швидко розпізнали дві ключові переваги системи Jetronic – менші втрати палива і потенціал для нарощування потужності двигуна. Тому, починаючи з 1969 року, BMW, Citroen, Jaguar, Lancia, Mercedes-Benz, Opel, Renault, Saab і Volvo розпочали впроваджувати цю систему у своїх преміальних і спортивних моделях.

Зрештою електронне керування отримало перемогу у боротьбі технологій створення суміші палива і повітря. Лише за допомогою електроніки можна було домогтися відповідності усе більш жорстким вимогам зі скорочення витрат палива і екологічним нормам. Новітня система впорскування підготувала підґрунтя для розробки більшості інших технологій, у яких Bosch вкотре виступав лідером. ABS, TravelPilot, ESP, керування подушками безпеки і навіть автоматизовані і підключені до мережі автомобілі майбутнього – без проривної технології Jetronic довіра до електроніки не зростало б настільки стрімко, а більшість сучасних автомобільних систем так і залишились би нездійсненною мрією.

Група компаній Bosch є провідним світовим постачальником технологій і послуг. У компанії працює близько 390 000 співробітників по всьому світу (дані на 31 грудня 2016 р.). У 2016 році оборот компанії становив 73,1 млрд євро. Діяльність Групи компаній Bosch ведеться за чотирма бізнес-напрямами: Рішення для мобільності, Промислові технології, Споживчі товари, Будівельні технології та Енергетика. До Групи компаній Bosch входять Robert Bosch GmbH і понад 440 дочірніх підприємств і регіональних компаній приблизно у 60 країнах. Разом з партнерами в сфері продажів і обслуговування компанія Bosch представлена майже у 150 країнах. Інноваційна сила компанії є основою її процвітання в майбутньому. У секторі наукових досліджень і розробок зайняті 59 000 працівників майже у 120 містах по всьому світу. Компанія Bosch поліпшує якість життя завдяки розробці інноваційних технологій із широким спектром можливостей і рішень, розроблених для життя.

Компанія була заснована в Штутгарті у 1886 р. Робертом Бошем (1861-1942) як «Майстерня точної механіки та електротехніки». Особлива структура власності Robert Bosch GmbH гарантує Групі компаній Bosch підприємницьку свободу, що дозволяє здійснювати довгострокове планування і використовувати значну частку коштів для інвестування, забезпечуючи їй надійне майбутнє. Дев'яносто два відсотки акціонерного капіталу Robert Bosch GmbH належать благодійному фонду Robert Bosch Stiftung GmbH. Контрольним пакетом акцій, що голосують, володіє Robert Bosch Industrietreuhand KG і виконує функції власника на підставі довірчого управління. Інша частина акцій належить родині Бош і Robert Bosch GmbH.

Додаткову інформацію можна отримати на сайтах: www.bosch.ua , www.bosch.com і www.bosch-press.com .