Перейти до основного змісту
Bosch в Україні

Масштабуємо бізнес навіть в умовах війни

Масштабуємо бізнес навіть в умовах війни

Як власник Бош Сервіс Автодром розширює мережу в Україні, попри всі ризики.

Масштабуємо бізнес навіть в умовах війни
Масштабуємо бізнес навіть в умовах війни
/

20.03.2024

Наприкінці січня 2024 року в Луцьку відкрився новий Бош Авто Сервіс. Це вже четверта авторизована станція мережі інтелектуальних Бош Сервісів «Автодром» Олега Романюка – бренд амбасадора Bosch Service в Україні. Перші три автосервіси у Вінниці, Калинівці та Тернополі показують видатні результати з продажу запчастин Bosch і якості обслуговування клієнтів, а також є стратегічними партнерами БАС в Україні.

Розпочинати власну справу під час війни — неабиякий виклик, а запускати СТО світового рівня — надскладна задача. Ми попросили Олега Романюка поділитися досвідом масштабування бізнесу в надскладні часи, розповісти як партнерство з брендом Bosch допомагає його команді підтримувати високий рівень сервісу.

Чому для розвитку власного бізнесу ви вибрали концепцію Бош Авто Сервіс?

Своє перше підприємство я відкрив у 2003 році. Це був маленький автосервіс у райцентрі Калинівка Вінницької області. На той момент успіх справи залежав здебільшого від підприємницької інтуїції. Проте за десять років розвитку власної справи я дійшов розуміння, що потребую поштовху від надійного та досвідченого партнера.

Тоді ми промоніторили ринок обладнання, технологій ремонту й вийшли на компанію Bosch. Регіональний менеджер Bosch запропонував нам стати партнером бренду. Ми отримали низку можливостей, починаючи від використання відомого бренду, провідних технологій ремонту, обладнання до програм навчання персоналу. Станція технічного обслуговування зі свого боку повинна була відповідати ряду вимог: підтримувати рівень якості обслуговування та роботи з фірмовими запчастинами. І це був вдалий збіг потенціалу станції та можливостей, що надала фірма.

Ми праcцюємо з першоджерелом в плані технічних знань. Але якою б сильною не була концепція, її реалізовують люди. Для мене вирішальним моментом для прийняття рішення про угоду з Bosch була дуже зручна комунікація з людьми, які представляють цю компанію в Україні.

“Автодороми” є частиною великої родини: загалом в Україні працює понад сто автосервісів мережі Бош Авто Сервіс. Керівники підприємств мають можливість постійно спілкуватися між собою, обмінюватися інформацією, підтримувати один одного.

Коли почалося повномасштабне вторгнення, ці 100 сервісів були як 100 друзів: підтримували, допомагали переїжджати в безпечні міста. Це друзі, тому що в будь-який момент можна звернутися до свого колеги, і ти впевнений, що тобі допоможуть.

Яка була основна мотивація для продовження будівництва та розвитку бізнесу під час війни?

Рішення про будівництво нового Бош Сервісу “Автодром” у Луцьку ми ухвалили ще до повномасштабного вторгнення. Тому під час війни ми завершували той процес, який почали раніше. Ми представляємо когорту підприємців, що завжди ризикують. Тому зваживши всі ризики, “за” і “проти”, ми з командою вирішили йти далі!

Від самого початку нашою стратегією був безперервний розвиток. Адже в автосервісному бізнесі, якщо ти не ростеш, ти зупиняєшся. Плюс сьогодні в Україні наші послуги потрібні як ніколи, тому що автомобіль для більшості – не просто засіб пересування, але в першу чергу – спосіб бути мобільним у непередбачуваних обставинах.

Найбільшим викликом звісно були ракетні обстріли. Під час будівництва станції над нами пролітали ракети, і головним нашим завданням було гарантувати безпеку співробітникам.

Вагомою підтримкою в непрості часи стало партнерство з Bosch. Зокрема, програма бренд-амбасадор, куди входить безкоштовний перший рік навчання для персоналу, фінансування зовнішньої реклами (вивіски, пілон), річний пакет підтримки з маркетингу тощо. Ця підтримка дозволила нам заощадити досить великі кошти під час відкриття “Автодрому” у Луцьку”.

Також завдяки надійному партнерству з Bosch українська мережа автосервісів безболісно пережила період руйнування логістичних ланцюжків на початку 2022 року. У той час, як деякі підприємства досі не можуть вирішити цю проблему.

Пошук кваліфікованого персоналу — найбільший виклик

Одним з найбільших викликів під час підготовки до відкриття став пошук персоналу для нового автосервісу. Зараз з людьми в нашій галузі складно, тому що наш ідеальний кандидат в штат — це чоловік у 90% випадків, а чоловіки зараз на війні. Завдяки тому, що керівник сервісу мав особисті знайомства з компетентними майстрами, нам вдалося зібрати професійну команду. Він особисто пропонував людям класні умови, робоче місце, гідну заробітну плату і покриття абсолютно всіх базових умов.

Сьогодні на “Автодромі” в Луцьку працює 16 людей: технічний персонал, керівник, прибиральниці, механіки. Але підприємства мережі працюють в одну зміну до певного завантаження, потім переходять на двозмінний режим роботи. У двозмінному режимі роботи кількість працівників сягає 35-40 людей. За декілька років станція планує вийти на таку потужність, тому команда вже зараз піклується про кадровий резерв.

В Тернополі наш керівник викладає у спеціалізованому коледжі, де випускники — це автослюсарі, автомеханіки, то є наші потенційні робітники. Тобто ми починаємо тісніше співпрацювати з навчальними закладами і це дає можливість, з одного боку, допомагати цим закладам на високому рівні готувати спеціалістів. З іншого боку, ми підбираємо для себе персонал і що важливо — надаємо перше місце роботи випускникам коледжу. Ми беремо студентів до себе на практику. Це такий довгий, але досить цікавий і ефективний процес.

Яким чином вам вдається успішно керувати чотирма Бош Авто Сервіс в Україні?

Ключова риса, яка відрізняє наші підприємства від решти автосервісів, – це якісний клієнтський сервіс і використання найновіших технологічних рішень: програмне забезпечення, дашборди, прийняття рішень на основі цифр, а не на субʼєктивному баченні. За «лаштунками» автосервісу завжди працює група людей, яка відповідає за аналіз роботи, зміни та покращення, швидко реагує на виклики та тримає руку на пульсі.

В роботі сервісу завжди всі звикли бачити ту роботу, яка робиться руками майстрів,

які безпосередньо ремонтують автомобіль. Але за успішним автосервісом стоїть оця інтелектуальна робота групи людей, де всі разом покращують той чи інший напрямок.

У сучасному сервісі недостатньо вирішити головну потребу клієнта — ремонт автомобіля. Велике значення також має комфорт, безпека, впевненість. Клієнту має бути зрозуміло, тому все пояснюють простою мовою, щоб не залишалося запитань.

Як вам вдається зберігати позитивний настрій та енергію у команді?

Підтримка та постійна мотивація працівників є важливою складовою успіху підприємства, особливо під час війни.

Можна дуже багато говорити, що треба працювати енергійно, але якщо ти сам як керівник неенергійний і не на позитиві, то ці слова нічого не значать. Людей об’єднують обговорення планів на майбутнє, позитивні відгуки клієнтів сервісу, якими діляться у загальному чаті, привітання працівників з особистими подіями. Є дайджести, де щомісяця висвітлюють досягнення компанії.

Найбільший ефект дають системні щоденні дії. Якщо керівник тримає це позитивне налаштування і сам ментально і фізично тримається, то його команда теж буде таким чином налаштована. Важливо тримати увагу на позитивних моментах і акцентувати на можливостях, а не на тому, що від нас не залежить.

Поділитися в: