Перейти до основного змісту
Bosch в Україні
Історія компанії

Нові напрямки бізнесу 1960–1989 рр.

Новий головний офіс компанії Bosch на вулиці Шіллергьохе поблизу Штуттгарта замінив старий офіс у центрі, який став замалим.

1960–1980-ті роки ознаменувалися трансформаціями в компанії Bosch, які перетворили компанію на багатогалузеву групу із самостійними підрозділами, світову компанію та лідера на ринку автомобільної електроніки.

Малюнок стилізованої структури, що вказує на розвиток різних підрозділів компанії.

Нова структура — формуються підрозділи

Між 1950 і 1960-м роками кількість співробітників компанії Bosch зросла з 15 000 до 70 000. Централізованої структури середнього підприємства було вже недостатньо, і в 1960-х роках, починаючи з підрозділу "Електроінструменти", галузі діяльності поступово стали більш незалежними. Під час цього періоду економічного піднесення та повної зайнятості компанія Bosch придбали об'єкти в інших секторах, а тисячі спіробітників перекваліфікували для випуску автомобільної електроніки.

На заводі Bosch у Ляйнфельдені збираються перфоратори для складних будівельних робіт. (1956)
На заводі Bosch у Ляйнфельдені збираються перфоратори для складних будівельних робіт. (1956)
З обкладинки брошури видно, що в той час, прання все ще вважалося жіночою роботою, а дітям довзолялося спостерігати. (1963)
З обкладинки брошури видно, що в той час, прання все ще вважалося жіночою роботою, а дітям довзолялося спостерігати. (1963)
/

Від гідравліки до пакування

Хоча автомобільна промисловість процвітала на найважливішому для Bosch насьогодні ринку, у Західній Європі, диверсифікація в інші сектори теж була важливою. Після переходу в транспортну гідравліку, медичну електроніку й радіотехніку в 1950-х роках, у 1963 році компанія Bosch придбала компанію, що займалася пакувальним обладнанням, і розширила свою діяльність, придбавши й інші компанії й такчим чином сформувавши підрозділ "Технології пакування".

Цю машину, здатну виробляти 1400 порційних вершків для кави за хвилину, розробила дочірня копанія Höfliger & Karg, що належить до підрозділу "Технології пакування". (1982)
Цю машину, здатну виробляти 1400 порційних вершків для кави за хвилину, розробила дочірня копанія Höfliger & Karg, що належить до підрозділу "Технології пакування". (1982)
Виробництво регуляторів для автомобільних генераторів на заводі в Ройтлінгені. (1964) Ройтлінген — місцерозташування компанії Emil Gminder AG, виробника текстилю, яку компанія Bosch поглигнула в 1964 р.
Виробництво регуляторів для автомобільних генераторів на заводі в Ройтлінгені. (1964) Ройтлінген — місцерозташування компанії Emil Gminder AG, виробника текстилю, яку компанія Bosch поглигнула в 1964 р.
Виробництво котушки запалювання в Блайхаху (1964 р.). Після занепаду текстильної промисловості в регіоні компанія Bosch запропонувала колишнім співробітникам нові перспективи кар'єрного росту.
Виробництво котушки запалювання в Блайхаху (1964 р.). Після занепаду текстильної промисловості в регіоні компанія Bosch запропонувала колишнім співробітникам нові перспективи кар'єрного росту.
/

Спадщина засновника — Robert Bosch Stiftung

Родинний будинок Bosch на пагорбі у східніому Штутгарті тепер слугує штаб-квартирою заснованого в 1964 році благодійного фонду Robert Bosch Stiftung.
Родинний будинок Bosch на пагорбі у східніому Штутгарті тепер слугує штаб-квартирою заснованого в 1964 році благодійного фонду Robert Bosch Stiftung.
У 1970 році новий головний офіс компанії Bosch на вулиці Шіллергьохе поблизу Штутгарта замінив старий офіс у центрі, який став замалим.
У 1970 році новий головний офіс компанії Bosch на вулиці Шіллергьохе поблизу Штутгарта замінив старий офіс у центрі, який став замалим.
/
Малюнок структур молекул, які символізують дослідження та розробки в компанії Bosch.

Дослідження, розробка та придбання — усе за допомогою потужності інновацій

У 1968 році компанія Bosch об'єднала свої ресурси у галузях досліджень і розробки в новому дослідницькому центрі. Ці спільні зусилля були потрібні, щоб генерувати ідеї, які компанія Bosch пізніше перетворила на інноваційні продукти, які надали їй конкурентну перевагу. Із середини 1960-х років власні дослідницькі інститути компанії також зосередилися на спеціальних проектах, як-от на інтегрованих мікросхемах.

Тестування компонентів у холодній камері — частина досліджень і розробок, які забезпечують високу якість технологій Bosch, що вистоять під час найсуворіших зим. (1959)
Тестування компонентів у холодній камері — частина досліджень і розробок, які забезпечують високу якість технологій Bosch, що вистоять під час найсуворіших зим. (1959)
Із середини 1960-х років із другорядної діяльності компанії Bosch напівпровідникові компоненти, як-от ця плата для електронного блоку керування, перетворилися на найпопулярніший продукт, що продається мільйонами. (близько 1965)
Із середини 1960-х років із другорядної діяльності компанії Bosch напівпровідникові компоненти, як-от ця плата для електронного блоку керування, перетворилися на найпопулярніший продукт, що продається мільйонами. (близько 1965)
Тестування силової електроніки для електромобілів (1967 р.). У той час електроніка для електричних автомобілів ще займала значну частину багажника.
Тестування силової електроніки для електромобілів (1967 р.). У той час електроніка для електричних автомобілів ще займала значну частину багажника.
Рама шасі Bosch IBM 370/модель 15 у Швібердінгені мала 100 кілобайтів пам'яті та систему охолодження води, що використовувала 150 літрів холодоагенту. (1970)
Рама шасі Bosch IBM 370/модель 15 у Швібердінгені мала 100 кілобайтів пам'яті та систему охолодження води, що використовувала 150 літрів холодоагенту. (1970)
/

Jetronic

Плата електронного блоку керування Jetronic для вприскування бензину в лабораторії електроніки у Швібердінгенському технічному центрі поблизу Штутгарта (1970 р.)

Наступ електроніки

У 1959 році компанія Bosch почала розробляти систему вприскування бензину з електронним управлінням. Jetronic — перша подібна система у світі, яка поступила в масове виробництво в 1967 році. Уперше її було використано в американських версіях автомобілів Volkswagen 1600 LE та TLE. Задяки системі Jetronic VW 1600 міг задовольнити відносно суворі екологічні норми, які було введено в США. Штат Каліфорнія.

Фото: плата електронного блоку керування Jetronic для вприскування бензину в лабораторії електроніки у Швібердінгенському технічному центрі поблизу Штутгарта (1970 р.)

Напівпровідники та комп'ютеризований автомобіль — електроніка в компанії Bosch

Рішення дослідників і менеджерів перетворити електроніку на ключову галузь компанії почало виправдовувати себе з 1970-х років, і ця спершу незвідана територія сформувала успіх усієї компанії до сьогодні. Яскравим прикладом цього є антиблокувальна гальмівна система АБС, випущена в 1978 році, яка перетворила компанію Bosch на технічний стандарт в автомобільній інженерії завдяки своєму досвіду в цифровій електроніці.

Група інженерів компанії Bosch перевірила потенціал антиблокувальної системи гальмування на замерзлому озері на півночі Швеції (1975 р.).
Група інженерів компанії Bosch перевірила потенціал антиблокувальної системи гальмування на замерзлому озері на півночі Швеції (1975 р.).
Розріз камери згоряння в бензиновому двигуні із системою електронного управління двигуном Motronic. Нова система поєднувала електронне запалювання з вприскуванням, що дозволяло оптимізувати роботу двигуна.
Розріз камери згоряння в бензиновому двигуні із системою електронного управління двигуном Motronic. Нова система поєднувала електронне запалювання з вприскуванням, що дозволяло оптимізувати роботу двигуна.
/

Глобальне мислення — новий початок у США й Азії

У Сполучених Штатах Америки, які є найбільшою у світі економікою, компанії Bosch до 1983 року не вдавалося повністю відновити права користування власним брендом. Це звільнило компанії шлях для повторення свого колишнього успіху в продажах. В Азії компанія Bosch по-особливому затвердила свою присутність. У таких країнах, як Малайзія, вона вигідніше виготовляла високоякісні товари, як-от техніку для зйомки фотографій і відео. Вона також заснувала спільні підприємства на таких ключових ринках, як Японія. Тут компанія Bosch почала виробляти електронні дизельні інжектори в 1973 році, а антиблокувальної системи гальмування АБС — у 1984 році.

Брифінг співробітників в офісі компанії Bosch у м. Нашик, Індія (1973 р.). Компанія Bosch виробляла тут технології дизельного інжектора ще з початку 1970-х років.
Брифінг співробітників в офісі компанії Bosch у м. Нашик, Індія (1973 р.). Компанія Bosch виробляла тут технології дизельного інжектора ще з початку 1970-х років.

Лямбда-зонди

Тестування функцій прототипів лямбда-зондів у Швібердінгенському технічному центрі (1975 р.)

Чутливі аналізатори

У 1969 році фахівці компанії Bosch почали розробляти датчик для вимірювання вихлопних газів, який після первинних труднощів через майже десятиліття виправдав себе. Сьогодні екологічно чисті двигуни внутрішнього згоряння вже не можна уявити без лямбда-зонду, який поступив у виробництво в 1976 році. Ця інновація компанії Bosch стала передумовою для обробки вихлопних газів за допомогою трьохкомпонентних каталітичних нейтралізаторів. Лямбда-зонд вимірює вміст кисню у вихлопному газі, що поступає в каталітичний нейтралізатор. Електронний блок управління системи вприскування використовує це значення, яке постійно різко змінюється залежно від способу водіння, щоб регулювати склад бензино-повітряної суміші. Точність системи забезпечує повне згоряння, що дозволяє каталітичному нейтралізатору оптимально очищати вихлопні гази. Завдяки цьому кількість шкідливих викидів може зменшитися до 90 відсотків.

Фото: тестування функцій прототипів лямбда-зондів у Швібердінгенському технічному центрі (1975 р.)

Телекомунікації — новий акцент

На початку 1980-х років компанія Bosch зайнялася телекомунікаціями та почала створювати технології для космічних супутників і мобільних телефонів, а також впроваджувати загальнодоступні та приватні телекомунікаційні мережі. Після двох успішних десятиліть, під час яких ця галузь діяльності приносила 25% прибутків компанії від продажів, несприятливі фактори змусили компанію Bosch відмовитися від кількох секторів. Підрозділ "Системи безпеки" продовжував свою діяльність і досі залишається успішним.

Автомобільний телефон Bosch OF4 (1983 р.). З 1954 року компанія Bosch працювала в секторі радіотехніки, який розробляв перші автомобільні телефони. У 1980-х роках вони були такими ж дорогими, як і компактний автомобіль.
Автомобільний телефон Bosch OF4 (1983 р.). З 1954 року компанія Bosch працювала в секторі радіотехніки, який розробляв перші автомобільні телефони. У 1980-х роках вони були такими ж дорогими, як і компактний автомобіль.
Центр обслуговування екстрених викликів Bosch Telecom (1991 р.). Після придбання компанії Telenorma AG and ANT GmbH компанія Bosch стала однією з провідних постачальників телекомунікаційних рішень 1980-х років.
Центр обслуговування екстрених викликів Bosch Telecom (1991 р.). Після придбання компанії Telenorma AG and ANT GmbH компанія Bosch стала однією з провідних постачальників телекомунікаційних рішень 1980-х років.
/