Фінансові результати 2020: рік виявився кращим, ніж очікувалося
Bosch вважає, що AIoT, електрифікація та «зелений» водень - це рух вперед
22.04.2021
- Голова Правління Bosch Деннер: «Компанія Bosch добре пережила перший рік пандемії коронавірусу».
- Електромобільність стає основним бізнесом майбутнього у сфері силових агрегатів
- Фінансовий директор Bosch Азенкершбаумер: «Bosch розпочинає 2021 рік успішним першим кварталом».
- AIoT: ціль – продати 8 млн пристроїв з функціоналом мережевого підключення.
- Паливні елементи: протягом 2021-2024 років Bosch планує інвестувати в технологію понад 1 млрд євро.
- Фінансовий рік 2020: обсяг продажів 71,5 млрд євро, операційний прибуток 2,0 млрд євро.
Реннінген та Штутгарт, Німеччина – Bosch, постачальник технологій та послуг, об’єднує Інтернет речей (IoT) зі штучним інтелектом (AI) і вважає, що електромобільність дозволить розвивати нові можливості для бізнесу на тлі суттєвих технологічних та екологічних змін, які відбуваються зараз. «Bosch добре пережила перший рік пандемії коронавірусу», – заявив Фолькмар Деннер, Голова Правління Robert Bosch GmbH, під час прес-конференції, присвячної річному звіту компанії за 2020 рік . «Ми - одні з переможців в переході на електромобільність, і ми значно розширюємо наш бізнес по розробці програмного забезпечення, пов’язуючи його зі штучним інтелектом».
1 / 5
У сфері технології силових агрегатів електромобільність стає основним бізнесом Bosch. Деннер повідомив, що компанія робить значні стартові інвестиції в цю область - тільки в цьому році було інвестовано 700 мільйонів євро. До цього моменту стартові інвестиції в електромобілі становлять п'ять мільярдів євро. У даний час виручка Bosch від продажів компонентів електричних силових агрегатів зростає в два рази швидше, ніж ринок - майже на 40%. Мета полягає в тому, щоб збільшити річний обсяг продажів у п'ять разів до п'яти мільярдів євро до 2025 року і вийти на беззбитковість на один рік раніше. «Електромобілі давно перестали бути ставкою на майбутнє. Наші початкові інвестиції зараз починають окупатися», - прокоментував Голова Правління Bosch на онлайн-прес-конференції. Загалом до кінця 2020 року Bosch отримала замовлення на суму понад 20 мільярдів євро.
За перші три місяці цього року продажі групи Bosch зросли на 17% порівняно з попереднім роком. «Bosch розпочинає 2021 рік успішним першим кварталом», – заявив Штефан Азенкершбаумер, фінансовий директор та заступник Голови Правління Bosch. Він висловив впевненість у 2021 році, але припустив, що це буде ще один складний рік. Очікується, що у поточному звітному періоді обсяг продажів збільшиться приблизно на 6% порівняно з минулим роком, а показник маржинальність від операційної діяльності дещо покращиться і складе близько 3% або 4% без витрат на реструктуризацію. Однак це залежить від впливу дефіциту напівпровідників, який зараз важко оцінити. «2021 рік стане важливою віхою на нашому шляху до повернення до цільової маржі на рівні близько 7% у найближчі два-три роки», – сказав Азенкершбаумер. Сприятливий фінансовий рік, незважаючи на пандемію, з операційним результатом (прибуток від операцій, скоригований на рівень закупівельних цін підрозділів Automotive Steering та BSH Hausgeräte) 2,0 мільярда євро забезпечує Bosch міцну основу для подальших інвестицій у сфери, що матимуть важливе значення в майбутньому. При обсязі продажів 71,5 млрд євро витрати на дослідження і розробки практично не змінилися і склали 5,9 млрд євро, а маржа EBIT від операційної діяльності досягла 2,8%. Із поправкою на витрати на реструктуризацію, які додатково обтяжували результат у 2020 році, цей показник склав 4,7%.
Мегатренд на підключення до Інтернету: клієнти стають невід'ємною частиною розвитку
Bosch прагне використовувати конкурентну перевагу, яку вона отримує завдяки своєму багатому досвіду в поєднанні з можливостями підключення Інтернет речей (IoT) і штучного інтелекту (AI), щоб створити бізнес майбутнього і стати провідною компанією в області AIoT. Компанія прогнозує, що в найближчі кілька років продажі продуктів з підтримкою штучного інтелекту складуть мільярди євро. Очікується, що продажі пристроїв для будинку з можливістю підключення до Інтернету подвояться: із чотирьох мільйонів одиниць в минулому році до приблизно восьми мільйонів одиниць у 2021 році. Крім того, Bosch хоче використовувати штучний інтелект для оцінки даних про те, як клієнти використовують її продукти, і таким чином, надавати оновлення програмного забезпечення, які створюють нові функції і послуги для клієнтів. «Підключення пристроїв до Інтернету надає можливість для отримання інформації про те, як вони використовуються», - сказав Деннер. - «Це дозволяє нам постійно вдосконалювати, оновлювати наші продукти та надавати нашим клієнтам більше переваг».
Із цією метою Bosch інтегрує детектори як у нові камери, так і в блок штучного інтелекту, який можна підключити до встановлених пристроїв. Перший додаток - це детектор дорожнього руху, який спочатку зможе точно виявляти та знаходити транспортні засоби в умовах активного дорожнього руху, навіть за складних умов освітлення. Компанія зазначає, що чим більше даних надходить у додаток клієнта, тим більше штучний інтелект зможе зробити, включаючи точне розпізнавання аварій
Мегатренд на електрифікацію: нові можливості в декількох сферах бізнесу
Глобальні зусилля по боротьбі зі зміною клімату сприяють розвитку електрифікації та «зеленого» водню. Деннер вважає, що електрифікація відкриває нові можливості в декількох сферах бізнесу: «Електрифікація вимагає рішень не лише для управління електромобілями, але й для електричного опалення будинків». У електромобільності ключовими факторами змін є зниження вартості батарей та норми викидів, призначені для досягнення цілей по боротьбі зі змінами клімату. У будівельних технологіях, особливо в системах опалення та кондиціонування, все більшу роль відіграє використання теплових насосів та відновлюваних джерел енергії.
Наприклад, в категорії опалювальних систем Bosch зростає набагато швидше, ніж ринок, завдяки рішенням, які базуються на електриці. Продажі теплових насосів зросли більш ніж на 20% у 2020 році; Деннер очікує їх збільшення втричі до 2025 року. Компанія також прогнозує, що реконструкція житлових будинків, передбачена Зеленим пактом для Європи, забезпечить потужний стимул для зростання. Із огляду на це, Bosch хоче використовувати свій «інвестиційний вплив, масштабні виробничі потужності та досвід комерціалізації». Що стосується особливо ефективних та безшумних теплових насосів типу «повітря-вода», то у 2020 році їхні продажі в Німеччині зросли майже вдвічі
Мегатренд на водень: мільярдний ринок паливних елементів
Bosch також зосереджується на зростаючому ринку для водневого мегатренду: компанія вважає, що ринок «зеленого» водню в ЄС до 2030 року матиме обіг майже 40 млрд євро – з річними темпами зростання 65%. Паливні елементи перетворюють водень в електрику – Bosch розробляє як стаціонарні, так і мобільні рішення для паливних елементів. Із 2021 по 2024 рік Bosch планує інвестувати понад 1 млрд євро в технології паливних елементів. «Bosch вже готова до водню», - сказав Деннер. Цього року планується ввести в експлуатацію 100 стаціонарних заводів на паливних елементах. Вони будуть постачати електроенергію таким користувачам, як центри обробки даних, промислові підприємства та житлові будинки. Один стаціонарний твердооксидний паливний елемент, розташований у центрі Бамберга, Німеччина, був введений в експлуатацію наприкінці березня 2021 року разом із міськими комунальними службами Stadtwerke Bamberg (Комунальні компанії Бамберга).
За оцінками Bosch, до кінця десятиліття ринок мобільних паливних елементів складе близько 18 мільярдів євро. Деннер вважає, що Bosch має гарні стартові позиції: «У нас є все необхідне, щоб стати лідером і на цьому ринку». Нещодавно компанія Bosch заснувала спільне підприємство з китайською компанією Qingling Motor Group з виробництва силових агрегатів на паливних елементах. Тестовий парк із 70 вантажівок повинен з'явитися на дорогах до кінця поточного року.
Деннер: Плани ЄС можуть загрожувати вуглецевій нейтральності
Деннер не вважає, що початкові плани ЄС по стандартизації викидів Євро-7 мають сенс, однак він висловив своє задоволення тим, що дебати тепер демонструють прогрес і стають більш об'єктивними. Він пояснив причину так: «Дії по боротьбі зі змінами клімату - це не про припинення використання двигунів внутрішнього згоряння. Йдеться про кінець викопного пального. І хоча електромобільність та зарядні станції на «зеленій» енергії роблять автомобільний транспорт вуглецево-нейтральним, те ж саме роблять і поновлювані види пального». Деннер нагадав, що кліматично нейтральна мобільність є майже такою ж амбітною метою, як і політ на Місяць у 1960-х. Але замість того, щоб просто встановити велику мету «висадки першої людини на Місяці» і залишити вирішення цього завдання інженерам, як це зробив у ті часи президент Кеннеді, Європейська Комісія робить все навпаки. «Це вірний спосіб відрізати альтернативні шляхи протидії змінам клімату», – заявив пан Деннер. «Якщо суспільство дійсно бажає реалізації дій проти зміни клімату, дуже важливо, щоб ми не грали технологічними підходами один проти одного. Замість цього ми повинні об'єднати їх».
Скорочення викидів CO2 в Bosch: по всьому ланцюжку створення продукту від закупівлі до кінцевого споживача
Bosch просувається вперед зі своїми власними цілями для дій по боротьбі зі зміною клімату, як і планувалося: тепер, коли кліматично нейтральний статус групи Bosch з її більш ніж 400 філіями по всьому світу був сертифікований, Bosch надає конкретну форму своїм планам щодо викидів категорії Scope 3. Вона прагне скоротити викиди вуглекислого газу на 15% по всьому ланцюжку створення продукту від закупівлі до кінцевого споживача, а до 2030 року - скоротити викиди вуглекислого газу на 66 мільйонів метричних тонн. «Наші зусилля, безсумнівно, приведуть наш портфель продуктів в напрямок енергоефективності або навіть зміни технологій. У майбутньому вуглецевий слід постачальника або логістичної компанії буде одним із критеріїв для укладення нових контрактів на закупівлю», - сказав Деннер. - «Із точки зору пом'якшення наслідків глобального потепління ця важка робота з боку бізнесу окупиться».
Прогноз на 2021 рік: незважаючи на впевненість, рік залишається складним
Bosch очікує, що світова економіка виросте трохи менше ніж на 4% в цьому році після падіння приблизно на 3,8% в минулому. «Незважаючи на те, що ми увійшли до 2021 року з упевненістю, пандемія продовжує створювати значні ризики», - сказав Азенкершбаумер. Фінансовий директор додав, що Bosch особливо добре відомо про гострі проблеми в автомобільному секторі, особливо в області напівпровідників, які користуються великим попитом. Компанія робить все, що в її силах, щоб підтримати своїх клієнтів в цій напруженій ситуації. Однак поліпшення в короткостроковій перспективі очікувати не слід, і ситуація може також вплинути на розвиток бізнесу в поточному році. У довгостроковій перспективі, на думку Азенкершбаумера, необхідно зробити так, щоб всі ланцюжки поставок в автомобільній промисловості були менш схильні до перебоїв. Крім того, узгодження бізнесу Bosch в сфері мобільності з такими важливими областями майбутнього, як електромобільність, автоматизоване керування і майбутні електронні конфігурації, вимагає величезних стартових інвестицій. «У час цієї глибокої трансформації, 2021 рік є для нас дуже важким».
Фінансовий рік 2020: подолання кризи, викликаної пандемією
У 2020 році продажі групи Bosch склали 71,5 млрд євро. Через пандемію продажі опинилися на 6,4% нижче рівня попереднього року (на 4,3% із урахуванням валютних курсових різниць). Компанія отримала прибуток від операційної діяльності в розмірі 2,0 млрд євро. Операційна рентабельність склала 2,8%. «Поліпшення ситуації з продажами у другій половині року, а також значні скорочення витрат допомогли пом'якшити вплив пандемії», - сказав Азенкершбаумер. Коефіцієнт власного капіталу залишався на високому рівні 44%, тоді як вільний грошовий потік досяг рекордного рівня 5,1 млрд євро. Фінансовий директор оцінює ситуацію з ліквідністю компанії як задовільну: «Bosch як і раніше має здорову фінансову структуру, і це дозволить їй зосередитися на сферах, що мають важливе значення в майбутньому».
Фінансовий рік 2020: розвиток за бізнес-секторами
Широка диверсифікація Bosch Group була знову підтверджена в 2020 році, збалансовуючи різні напрямки розвитку бізнесу. У секторі Мобільних рішень продажі розвивалися краще, ніж ринок. Обсяг продажів знизився на 10% в річному численні і склав 42,1 млрд євро. Однак світове виробництво автомобілів за той же період впало на 16%, враховуючи коригування валютних курсових різниць продажі впали на 8,2%. Маржа EBIT від операційної діяльності склала - 1,3%, що також вплинуло на переорієнтацію бізнесу. У секторі Промислових технологій обсяг продажів досяг 5,1 мільярда євро. Оскільки ринок вже скоротився до пандемії коронавірусу, продажі впали на 17% або на 15% після коригування валютних курсових різниць. Операційна рентабельність (EBIT) на рівні 4,7% була нижчою, ніж у попередньому році. У секторі Споживчі товари попит на побутову техніку та електроінструмент значно виріс під час пандемії. Продажі збільшилися на 5,1% до 18,7 млрд євро. Після коригування валютних курсових різниць зростання склало 8,4%. Операційна рентабельність становила 11,5%. Обсяги продажів у секторі Енергетика та будівельні технології впали на 2,7% або на 0,8% після коригування валютних курсових різниць. Операційна рентабельність становила 4,6% від обсягу продажів у розмірі 5,5 млрд євро.
Фінансовий рік 2020: динаміка за регіонами1
У Європі за рік продажі склали 38,0 млрд євро. Це на 5,1% нижче порівняно з попереднім роком, або на 3,7% після коригування валютних курсових різниць . У Північній Америці продажі склали 10,7 млрд євро, що відповідає скороченню на 15,5%. Після коригування валютних курсових різниць, падіння оцінюється у 12,8%. У Південній Америці вплив валютних курсових різниць на продажі був особливо помітним. Загальний обсяг продажів склав 1,1 мільярда євро і знизився на 22,3% порівняно з попереднім роком, проте після коригування валютних курсових різниць падіння склало всього 0,2%. У Азіатсько-Тихоокеанському регіоні, до якого входять й інші регіони, раннє та потужне відновлення ринку в Китаї пом'якшило наслідки пандемії. При загальному обсязі продажів 21,7 млрд євро, скорочення становило лише 2,6% у річному вимірі або лише 0,7% після коригування валютних курсових різниць.
Співробітники: зміни також відкривають нові можливості
Деннер визнав, що трансформація Bosch коштуватиме робочих місць, з одного боку, але додав, що з іншого боку, вона також відкриє нові перспективи для співробітників. На своїх ключових заводах Bosch використовує навички розробки та виробництва бензинових та дизельних систем та застосовує їх до нових технологій, таких як паливні елементи. «Ми вже заповнили більше половини наших робочих місць, пов'язаних з електромобільністю співробітниками, які працюють в напрямках двигунів внутрішнього згоряння», – сказав Голова Правління Bosch. Крім того, в масштабах всієї компанії була створена платформа із працевлаштування з метою швидкого залучення фахівців на посади у сферах, що мають важливе значення для майбутнього. Також Bosch демонструє прогрес у своїх цифрових програмах із підвищення кваліфікації: із початку 2020 року навчальний портал компанії отримав понад 400 тис звернень. У 2020 році кожна третя навчальна сесія була проведена онлайн; очікується, що до 2023 року цей показник зросте до 50%.
Станом на 31 грудня 2020 року у групі Bosch по всьому світу працювало близько 395 тис співробітників. Це приблизно на 3,1 тис менше, ніж у попередньому році - зниження орієнтовно на 1%. Істотне зниження кількості персоналу спостерігаєься в основному в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні. У Німеччині кількість співробітників залишалася в практично незмінною – 131,8 тис. У всьому світі кількість дослідників та інженерів зросла на 600 людей до приблизно 73,2 тис. Кількість розробників програмного забезпечення також збільшилася на понад 10% - приблизно до 34 тис.
Контакти для преси
Іванна Черевко
Роберт Бош Лтд
Телефон
Електронна адреса