Вперше у світі: компанії Bosch і Daimler отримали дозвіл на використання технології паркування без участі водія
30.07.2019
- Автоматична система паркування - це перша у світі повністю автоматизована технологія паркування без участі водія (4 рівень автоматизації автомобілів за класифікацією SAE), яка була схвалена владою.
- Ця система щодня демонструється в дії на стоянці при музеї Mercedes-Benz в Штутгарті.
- Система самостійно забирає для паркування і повертає автомобіль власнику.
- Bosch розробляє інфраструктуру, Daimler надає автомобільні технології.
- Спеціальний дозвіл, виданий регіональним адміністративним органом Штутгарта в тісній співпраці з державним міністерством транспорту Баден-Вюртемберга після оцінки TÜV Rheinland.Штутгарт
Штутгарт, Німеччина - Bosch і Daimler підкорили важливий рубіж на шляху до автономного водіння: дві компанії отримали дозвіл від відповідних органів влади Баден-Вюртемберга на спільно розроблену автоматизовану систему, представлену на парковці музею Mercedes-Benz в Штутгарті. Доступ до системи здійснюється через мобільний додаток і не вимагає присутності водія в машині. Ця повністю автоматизована технологія є першою в світі функцією парковки SAE Level 4 , що не вимагає участі водія, вона офіційно допущена для повсякденного використання.
«Рішення, прийняте владою, доводить, що така інновація, як автоматизована система паркування, можлива в Німеччині», - зазначає доктор Маркус Хейн, член правління компанії Robert Bosch GmbH. «Автономне водіння й паркування - важливі складові мобільності в майбутньому. Автоматизована система паркування наочно демонструє прогрес, який ми вже досягли на цьому шляху розвитку».
«Схвалення влади Баден-Вюртемберга може стати прикладом для наступних погоджень паркувальних сервісів по всьому світу», - коментує доктор Майкл Хафнер, глава департаменту автомобільних технологій та автоматизованого керування в компанії Daimler. «Будучи піонером в автономному водінні, наш проект прокладає шлях до масового виробництва систем автоматизованого паркування в майбутньому».
Обережність не завадить: два партнера зі спільними цілями
Із самого початку безпека автоматизованої системи паркування була головним пріоритетом для Bosch і Daimler. Оскільки на той момент ще не було отримано офіційний дозвіл на використання функції автономного водіння без участі водія, місцева влада - регіональний адміністративний орган Штутгарта і державне міністерство транспорту Баден-Вюртемберга - з самого початку спостерігали за ходом розвитку проекту разом з експертами німецького органу з сертифікації TÜV Rheinland. Їх метою було оцінити безпеку технології автоматизованого і гаражного паркування.
В результаті виникла комплексна концепція безпеки з відповідними критеріями випробувань і затвердження, які можуть застосовуватися за рамками цього пілотного проекту. У концепції розробники визначили, що автономний транспортний засіб ідентифікує пішоходів та інші автомобілі на своєму шляху і гарантовано зупиняється, коли зустрічає перешкоду. Вони також налагодили безпечний зв'язок між усіма компонентами системи і вжили заходів щодо забезпечення безумовної активації паркувального маневру.
Технології парковкування без водія
Заїжджайте в гараж, залишайте машину і одним дотиком до екрану смартфона відправляйте автомобіль на місце для паркування - автоматизована система парковкування не потребує водія. Як тільки водій залишає парковку і відправляється у своїх справах, машина рухається в призначене місце і паркується самостійно. Аналогічним чином пізніше автомобіль повертається до пункту посадки. Цей процес заснований на взаємодії між інтелектуальною інфраструктурою парковки, що поставляється Bosch, і автомобільною технікою Mercedes-Benz. Датчики Bosch, встановлені в гаражі, контролюють коридор руху автомобіля і його межі, надаючи всю необхідну для керування транспортним засобом інформацію. Технологія в автомобілі перетворює команди інфраструктури в маневри. Таким чином автомобіль може рухатися вгору і вниз між рівнями парковки. Якщо датчики інфраструктури виявляють перешкоду, автомобіль негайно зупиняється.
Етапи проекту
Bosch і Daimler почали розробку повністю автоматизованої системи паркування без участі водія в 2015 році, а влітку 2017 року їхня пілотна версія досягла важливого етапу на стоянці музею Mercedes-Benz в Штутгарті: вперше автоматизована парковка була представлена широкій публіці в реальних умовах. Після прем'єри був період інтенсивного тестування і запуску. Починаючи з 2018 року відвідувачі музею могли наживо познайомитися з сервісом автономного парковкування в супроводі навченого персоналу і поділитися своїм досвідом. Один із аспектів пілотного проекту включав тестування концепції освітлення транспортних засобів. Бірюзове освітлення вказує, що транспортний засіб знаходиться в автономному режимі руху, та інформує інших учасників дорожнього руху, що транспортний засіб рухається без водія. Результати цих випробувань відображені в нещодавно опублікованому стандарті SAE 3134. Узгодження з боку влади є ще однією важливою віхою для Bosch і Daimler: незабаром зацікавлені сторони зможуть на регулярній основі тестувати інноваційний сервіс автоматизованого паркування в гаражі при музеї Mercedes-Benz без додаткового нагляду з боку людини за кермом.
Контакти для преси
Іванна Черевко
Роберт Бош Лтд