Bosch покладається на свої сильні сторони як технологічного лідера
Стратегія 2030: Рух уперед до амбітних цілей
- 2024 фінансовий рік: дохід від продажів склав 90,3 млрд євро / рентабельність операційної діяльності за показником EBIT — 3,5%/13 млрд євро початкових інвестицій.
- Прогноз на 2025: ключові ринки з незначним зростанням / Мета: підвищити дохід від реалізації компанії та рентабельність за показником EBIT і, досягти рівня вільного грошового потоку попереднього року.
- Сприяння технологічному прогресу, підсилення інноваційного потенціалу: Bosch виділяє 250 млн євро венчурного капіталу для стартапів
- Штефан Хартунг: «Наша Стратегія 2030 окреслює амбітні цілі, що слугують нам орієнтиром у часи світової турбулентності».
- Маркус Форшнер: «Bosch забезпечує власну свободу дій, працюючи на випередження у нестабільні часи».
1 / 10
Штутгарт та Реннінген, Німеччина – Bosch Group продовжує реалізацію амбітної Стратегії 2030 з метою зміцнення своїх конкурентних позицій, попри те, що минулого року ринкове середовище суттєво стримувало зростання. У 2024 році дохід постачальника технологій і послуг склав 90,3 мільярда євро — на 1,4% менше, ніж у 2023 році, або на 0,5% менше з урахуванням валютних курсових різниць. Операційний прибуток до сплати відсотків і податків (EBIT) склав 3,1 мільярда євро (2023: 4,8 мільярда євро), а рентабельність за EBIT з операційної діяльності становила 3,5%. Коментуючи публікацію річної звітності компанії, Штефан Хартунг, голова правління Robert Bosch GmbH, заявив: «2024-го року ми досягли важливих успіхів з точки зору витрат, структури та асортименту. Ми тримаємося наших амбітних цілей задля подальшого зростання та зміцнення фінансової незалежності компанії. Наша Стратегія 2030 дає нам орієнтир, необхідний, особливо у часи глобальної турбулентності, щоб увійти до трійки найкращих постачальників на наших ключових ринках щонайпізніше через п'ять років».
Корпоративна стратегія також відображена й у фінансових цілях Bosch: при нормальному рівні інфляції у 2-3 відсотки Bosch прагне вийти на щорічний показник зростання у 6-8 відсотків до 2030 року.
У першому кварталі 2025 компанія Bosch змогла збільшити свої продажі на 4 відсотки порівняно з минулим роком, як в євро, так і після корекції з урахуванням валютних курсових різниць. Група Bosch все ще прагне досягти цільової маржі в 7 відсотків у 2026 році. Хартунг вважає це надзвичайно складним завданням з огляду на глобальні потрясіння і, перш за все, значно сильнішу конкуренцію з боку Азії: «Ми продовжимо ретельно працювати над оптимізацією наших витрат та структури, зосередившись на прибуткових сферах бізнесу». Bosch вже оголосила про структурні зміни та скорочення робочих місць у різних сферах з метою посилення конкурентоспроможності компанії. Компанія постійно комунікує з представниками профспілки та закликає всіх дійти до швидких і справедливих угод, щоб оперативно перейти до впровадження необхідних змін у структурі Bosch. «Лише за таких умов ми зможемо скористатися можливостями в динамічному ринковому середовищі, в тому числі й тими, що з'являються раптово. Ми більше не можемо дозволити собі зволікати, оскільки це ще більше послабить нашу конкурентну позицію». Загалом, Bosch припускає, що кількість робочих місць у компанії продовжуватиме скорочуватися, особливо в Німеччині та Європі.
Стимулювання інновацій: інвестиція 250 мільйонів євро в стартапи
Bosch покладається на свої сильні сторони, щоб успішно пройти поточну трансформацію ринків і технологій: “Як світовий технологічний лідер, ми цілком віддані тому, щоб сміливо використовувати наші сильні сторони, такі як високий рівень інноваційності», - пояснює Штефан Хартунг. «Це відкриє нам шлях до багатьох можливостей у майбутньому, навіть у несприятливому середовищі». Лише минулого року компанія Bosch зареєструвала понад 6 700 патентів, що робить її однією зі 100 найбільш інноваційних компаній світу, про що свідчать дані аналітиків Clarivate. Bosch також розглядає свою співпрацю зі стартапами як основний стимул для зростання. Як один з найбільших в Європі корпоративних інвесторів у венчурний капітал, група Bosch оголосила про створення нового фонду венчурного капіталу: дочірня компанія Bosch Ventures виділить близько 250 мільйонів євро. «З одного боку, інвестиції в стартапи сприяють технологічному прогресу в бізнесі та суспільстві, а з іншого - ця співпраця приносить користь і нашим підрозділам», - заявив голова правління Bosch, пояснюючи стабільно високий рівень зацікавленості в роботі з венчурним капіталом. «Інновації також є важливими рушіями економічного зростання країни».
Сталий розвиток: нові орієнтири на скорочення викидів CO2 попри глобальну економічну кризу
З точки зору політики, Bosch, як і вся індустрія, спостерігає, як світовий устрій дрейфує врізнобіч. «Зараз ми є свідками серйозних потрясінь у бізнес середовищі, поки вільна торгівля у світовій економіці перебуває під нечуваним тиском», - говорить Хартунг. У світлі приходу нового уряду в Німеччині, Штефан Хартунг наголошує, що нові борги не звільняють нікого від необхідності заощаджувати усюди, де це можливо. «Багатомільярдні фінансові пакети слід інвестувати у заплановані реформи», - додає він. Група Bosch наголошує на своєму переконанні, що попри всю глобальну турбулентність, не можна відвертатися від необхідності боротьби зі зміною клімату, тому оголошує про три головні цілі для компанії.
Хартунг пояснив, що мета полягає в тому, щоб до 2030 року ще більше скоротити викиди вуглецю за межами прямої сфери впливу Bosch, наприклад, від використання продукції. Незалежно від своїх цілей зростання, Bosch хоче подвоїти відповідний цільовий показник скорочення викидів CO2 до того часу з 15 до 30 відсотків порівняно з 2018 роком. «Зміни клімату не припиняться лише тому, що світова економіка наразі має інші проблеми, з якими потрібно боротися, - зазначає Хартунг. «Сталий розвиток залишається пріоритетом для Bosch».
Фінансовий рік 2025: можливості зростання попри невизначеність
З огляду на стрімкі зміни у сфері світової торгівлі, прогноз Bosch на поточний рік пов’язаний із невизначеністю. Наслідки додаткових тарифів та можливі економічні ефекти від європейських та німецьких інвестицій в інфраструктуру також ускладнюють оцінку. Bosch очікує стриманий приріст у 2,25-2,75% у поточному році. «Нам слід докладати ще більше зусиль, щоб тримати витрати на конкурентному рівні, тож ми дотримаємося нашої стратегії розвитку завдяки інвестиціям, інноваціям та придбанням», - заявив Маркус Форшнер, член ради правління та фінансовий директор
Robert Bosch GmbH. «Ми будемо й далі розвивати нашу успішну регіональну стратегію. Наближеність до клієнтів завжди була та лишається важливою для нас». Цьогоріч компанія Bosch націлена досягти органічного зростання доходів на 1-3% попри те, що бізнес-середовище лишається несприятливим, а основні ринки – слабкими. Очікується, що маржа EBIT від операційної діяльності суттєво покращиться порівняно з 2024 роком, навіть якщо на показники прибутку знову впливатимуть високі авансові інвестиції в технології, що матимуть важливе значення в майбутньому, та структурні зміни. За словами Форшнера, якщо заплановані придбання окремих частин бізнесу Johnson Controls і Hitachi буде завершено до середини року, загальні продажі у 2025 році можуть навіть зрости на один-два відсоткових пункти. Перша повна консолідація відбудеться у 2026 фінансовому році.
Група компаній Bosch, яка має понад 450 підприємств по всьому світу, з 2020 року є вуглецево-нейтральною (сфери 1 і 2 Greenhouse Gas Protocol Corporate Accounting and Reporting Standard). Це досягається за допомогою чотирьох важелів: підвищення енергоефективності, виробництво енергії з відновлюваних джерел, закупівля «зеленої» електроенергії та компенсація залишкових викидів CO₂ за рахунок вуглецевих кредитів. Відвідайте sustainability.bosch.com для отримання додаткової інформації про стратегію сталого розвитку Групи Bosch.
Мобільність: інновації у сфері програмного забезпечення та водневих технологій
У бізнес-секторі «Мобільність» Bosch очікує, що розвиток у сферах електромобільності, водневих технологій та програмно-визначених транспортних засобів стане основним стимулом для зростання. «Майбутнє мобільності визначатиметься програмним забезпеченням - і ми хочемо залишатися на передовій як партнер автовиробників», - заявив Штефан Хартунг. На виставці Auto Shanghai компанія Bosch нещодавно представила ряд інноваційних рішень, включаючи модульну систему допомоги водієві у трьох варіантах – початковий рівень, середній та преміум, а також бортовий комп’ютер із функціоналом штучного інтелекту.
У сегменті електромобільності Bosch цьогоріч запускає ще 50 проєктів, в основному в Європі та Китаї. «Важливою технологією майбутнього є водневий двигун», - додає Хартунг. «Силовий агрегат не виділяє СО2 на місці, тому прекрасно підходить для важких вантажівок підвищеної прохідності та будівельної і сільскогосподарської техніки». На виставці Hannover Messe компанія Bosch уперше представила блоки Hybrion, котрі є основою електролізних установок для виробництва водню. Компанія розраховує на мільярдні продажі у цьому сегменті ринку до 2030 року.
Споживчі товари: підключення та акумулятори для більшої зручності
Bosch вважає, що нові вимоги клієнтів забезпечать важливі можливості для зростання напряму «Споживчі товари» навіть в умовах несприятливого економічного клімату. У сегменті електроінструментів акцент робиться на розширенні асортименту бездротових пристроїв. Асортимент для комерційних клієнтів, наприклад, електриків, тепер включає також акумуляторні гідравлічні інструменти. «Bosch уже суттєво збільшив кількість новинок у 2024 році», - сказав Хартунг. «У поточному році ми плануємо значно прискорити оновлення нашого асортименту електроінструментів, представивши близько 90 нових продуктів». Крім цього, Bosch впроваджує новий стандарт підключення Matter для побутової техніки: цього року BSH Hausgeräte (Побутова техніка) випускає холодильник-морозильник, який стане першим на ринку побутовим приладом із підтримкою Matter. Він забезпечує швидке, просте та безпечне підключення між різними виробниками. «Щоб краще задовольнити регіональний попит, наразі ми запускаємо наш перший завод із виробництва побутової техніки на африканському континенті», - каже Хартунг. На новому заводі в Єгипті Bosch вироблятиме до 350 000 духових шаф на рік для клієнтів в Африці та на Близькому Сході.
Промислові технології: програмне забезпечення для виробничих потужностей
У секторі «Промислові технології» компанія Bosch очікує стабільного надходження замовлень, тому сподівається досягти доходу від продажів у розмірі близько 1 мільярда євро лише за рахунок програмного забезпечення та послуг на його основі до початку наступного десятиліття. Важливим кроком на шляху до цієї мети є комплекс цифрових послуг, таких як Hydraulic Hub, який спрощує та пришвидшує обслуговування та ремонт промислової гідравліки, тим самим підвищуючи експлуатаційну готовність машин. «Ми продовжуємо розвивати наше програмне забезпечення у сфері промислових технологій», - додає Хартунг. «Наші споживачі мають перевагу від того, що ми продаємо від користувача до користувача та використовуємо наш досвід власного виробництва». До того ж, автоматизація заводів у таких галузях, як виробництво акумуляторів, напівпровідників і споживчих товарів, стане ще одним напрямком діяльності компанії в майбутньому. Нещодавно на виставці Hannover Messe компанія Bosch Rexroth представила численні інноваційні рішення для енергетичного переходу, наприклад, для електрифікації промислових і мобільних додатків.
Енергетика та будівельні технології: розширення сегменту HVAC
У секторі «Енергетика та будівельні технології» компанія Bosch очікує, що запланована купівля компаній Johnson Controls та Hitachi, які займаються опаленням, вентиляцією та кондиціонуванням (HVAC), забезпечить істотне пожвавлення. «Ми прагнемо бути серед світових лідерів у галузі технологій опалення та кондиціонування», - Штефан Хартунг прокоментував придбання компаній, що має відбутися до середини року. «Від цієї купівлі ми очікуємо серйозного зростання, зокрема на ринках Північної Америки та Індії». Росту також сприятимуть нові гібридні теплонасосні системи (опалення «все в одному»), котрі компанія Bosch вперше представила на промисловій виставці ISH. Вони можуть працювати як автономні газові або конденсаційні котли або в поєднанні з зовнішнім тепловим насосом. Вони можуть навіть працювати лише на електриці. У сфері будівельних технологій посилення уваги компанії Bosch до свого бізнесу інтегратора приносить свої плоди, тоді як попередні придбання підсилюють напрямок автоматизації. Ключовим важелем зростання в усіх цих сферах є використання ШІ: наприклад, рішення Wildfire Detection дає змогу на ранній стадії виявляти лісові пожежі. Димові гази виявляються газовими датчиками, які за допомогою алгоритмів ШІ повідомляють про них екстрені служби та надають їм інформацію, зібрану дроном.
Фінансовий рік 2024: суттєві інвестиції в майбутнє, позитивний вільний грошовий потік
У 2024 році Bosch згенерував позитивний вільний грошовий потік у розмірі 0,9 мільярда євро (у 2023 році – 2,2 мільярда євро) і таким чином досягнув своєї мети - 1 відсоток від виручки від продажів, незважаючи на зниження EBIT. «Консервативна фінансова політика Групи Bosch гарантує фінансову гнучкість та дозволяє нам робити великі придбання та суттєві інвестиції», - каже Форшнер. Лише за останні п’ять років Група Bosch сумарно вклала близько 57 млрд євро у перспективні галузі, щоб зберігати свої позиції лідера інновацій. Витрати на розробку та розвиток склали 7,8 млрд євро у 2024 році (у 2023 – 7,3 млрд). Коефіцієнт витрат на науково-дослідні та дослідно-конструкторські роботи залишився на високому рівні – 8,6% (у 2023 – 8,0%). Капітальні витрати дещо знизилися в річному обчисленні до 5,1 млрд євро (у 2023 – 5,5 млрд євро). Ліквідність згідно з консолідованим звітом про рух грошових коштів становила 8,2 млрд євро (у 2023 – 7,4 млрд євро); коефіцієнт власного капіталу на рівні 44,3 відсотка (у 2023 – 44,2 відсотка) підкреслює фінансову стійкість Bosch.
Фінансовий рік 2024: розвиток бізнес-секторів
Усі сектори бізнесу відчули на собі наслідки слабкого розвитку на своїх ключових ринках. Зважаючи на глобальне падіння виробництва автомобілів, дохід від продажів у бізнес-секторі Мобільність становив 55,8 млрд євро, що на 0,7% нижче, ніж торік, однак з поправкою на вплив валютних курсових різниць, дохід від продажів зріс на 0,2%. Рентабельність за показником EBIT від операційної діяльності склала 3,8% (2023: 4,4%). Бізнес-сектор Промислові технології досягнув обсягу продажів у 6,4 мільярда євро. Це на 13,0 % менше, або на 12,5 % з урахуванням валютних курсових різниць. Ключову роль тут зіграло неочікувано стрімке падіння попиту на будівельних та машинобудівних ринках Європи, Північної Америки та Китаю. Рентабельність за показником EBIT склала 1,2% (2023: 9,1%). Бізнес-сектор Споживчі товари збільшив дохід від продажів на 1,6% до 20,3 млрд євро, що відповідає зростанню на 2,9% після впливу валютних курсових різниць. Рентабельність за показником EBIT склала 3,5% (2023: 4,5%). Сектор Енергетика та будівельні технології продемонстрував падіння доходів на 2,7% або ж 7,5 млрд євро у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Після коригування валютних курсових різниць цей показник підтверджує падіння на 2,6 відсотка. Основною причиною цього стало падіння ринку в європейському опалювальному бізнесі. Рентабельність за показником EBIT склала 4,9% (2023: 9,0%).
Фінансовий рік 2024: динаміка розвитку за регіонами
Найгостріше Bosch відчув кризу на своїх ключових ринках Європи Європи . У той час як дохід від продажів у цьому регіоні знизився на 4,9% (4,6% після коригування валютних курсових різниць) до 44,5 млрд євро, компанія зафіксувала зростання в інших регіонах світу: в Америці- на 4,8% (5,7% після коригування валютних курсових різниць) до 17,8 млрд євро, а в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні - на 0,7% (2,8% після коригування валютних курсових різниць) до 28,0 млрд євро.
Фінансовий рік 2024: динаміка чисельності співробітників
Станом на кінець 2024 року в Групі Bosch працювало 417 859 осіб по всьому світу (у 2023 році – 429 416). Загальна кількість працівників скоротилася на 2,7 відсотка, що на 11 557 осіб менше, ніж торік.
Контакти для преси
Іванна Черевко
Роберт Бош Лтд
Телефон
Електронна адреса